fredag den 23. marts 2018

I forbindelse med undervisningen blev jeg bedt om at forholde mig til min differentieret undervisning op imod denne tekst og spørgsmål:

Skriv i jeres blog om hvad I umiddelbart finder relevant i
forbindelse med undervisningsdifferentiering.

Hvilke erfaringer har du allerede?

Har du hørt om andre der bruger det?

Hvad ville være godt i din undervisning og hvordan vil du gøre det?

Hvordan mener du teorien passer på dine egne erfaringer?

Med afsæt i Wolfgang Klafki har jeg igår torsdag, netop afsluttet et kursus forløb der var endog meget differntieret pga. af deltagernes erfaring og uddannelse.

Dette er ikke unormalt i mit eller mine kollegaers daglige virke.

I det sidste forløb havde jeg som sagt afsæt i Wolfgang Klafki, hvor jeg har fokus på erfaring, samarbejde og selvstændighed i forbindelse med gruppearbejde og "hands on" opgaver.

Dette virkede ud over alt forventning.

Jeg har tænkt meget på hvordan jeg kan være garanten for at deltagerne på mine kurser kan blive Legale perifære deltagere i praksisfællesskaberne ombord på skibene, jf. Wenger og Lave.

I den forbindelse, hvordan jeg kan differentiere undervisningen, således at alle går fra kurset med en følelse af, at have fået maksimalt udbytte af undervisningen på tværs af niveauer og erfaringer, med fokus på at målet nåes.

Derfor var det et bevidst valg at bruge gruppearbejde mod et fælles mål, hvor erfaringen var det der skilte detaljegraden af produktet. Samarbejdet i grupperne og på tværs af grupperne resulterede i det ønskede mål og læringsniveau ved kursets afslutning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Videoprodukt til eksamen i Digitale teknologier